Wydrukuj stronę
Regulamin uczestnika

REGULAMIN UCZESTNIKA
ŚRODOWISKOWEGO DOMU SAMOPOMCY
„CHATKA”
 POLSKIEGO STOWARZYSZENIA NA RZECZ OSÓB Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM

 
I. Postanowienia ogólne
  1. Do Środowiskowego Domu Samopomocy mogą uczęszczać osoby na podstawie decyzji administracyjnej wydanej przez właściwy organ zlecający zadanie.
  2. Pobyt w Domu jest odpłatny zgodnie z ustawą o Pomocy Społecznej.
  3. Dom  jest otwarty  od  poniedziałku  do  piątku  w  godzinach od 7:30 do 15:30.
  4.  z możliwością prowadzenia dodatkowych zajęć w godzinach popołudniowych lub w dni wolne od pracy. W uzasadnionych przypadkach godziny otwarcia Domu mogą ulec zmianie, zgodnie z decyzją Kierownika ŚDS.
  5. W ŚDS działa Rada Domu wybierana spośród  uczestników. Zakres działalności Rady Domu jest określony w Regulaminie Rady Domu.

II. Prawa  i obowiązki uczestnika:
 1.Uczestnik Domu ma prawo do:
  1. godnego i indywidualnego traktowania z uwzględnieniem  osobistych potrzeb i możliwości;
  2. współdecydowania w sprawach dotyczących jego osoby;
  3. ochrony danych osobowych;
  4. wsparcia w dążeniu do samorealizacji i samodzielności, w tym korzystania
    z pomocy terapeutycznej, psychologicznej, socjalnej;    
  5. wpływu na program zajęć i zakres indywidualnej terapii;
  6. korzystania z wszelkich usług świadczonych przez Dom;
  7. korzystania z pomieszczeń, sprzętów, urządzeń znajdujących się na terenie Domu;
  8. korzystania z posiłków oraz z przejazdów organizowanych przez Dom;
  9. opieki w czasie zajęć prowadzonych w Domu oraz w czasie organizo-wanych poza Domem wycieczek, zajęć sportowo-rekreacyjnych, imprez kulturalnych;
  10. uczestniczenia w wyborach i pracach Rady Domu;
  11. zgłaszania wniosków do Kierownika Domu;
  12. rezygnacji z uczestnictwa w zajęciach prowadzonych przez Dom.
 
2. Uczestnik Domu jest zobowiązany do:
  1. zapoznania się i przestrzegania Regulaminu Uczestnika;
  2. systematycznego uczęszczania na zajęcia;
  3. aktywnego realizowania indywidualnego planu postępowania wspierająco-aktywizującego;
  4. współpracy z terapeutami w procesie rehabilitacji oraz stosowania się do ich wskazówek, uwag i poleceń;
  5. zgłaszania terapeucie każdorazowego wyjścia z zajęć;
  6. niezwłocznego usprawiedliwiania nieobecności oraz w miarę możliwości  ich wcześniejszego zgłaszania;
  7. regularnego wnoszenia opłat określonych decyzją administracyjną;
  8. przestrzegania norm i zasad współżycia społecznego;
  9. życzliwego odnoszenia się do innych uczestników i pracowników;
  10. dbania o higienę osobistą i wygląd zewnętrzny oraz zachowania czystości
    i porządku w otoczeniu;
  11. dbania o sprzęt i urządzenia przeznaczone do wspólnego użytku;
  12. włączania się w drobne prace porządkowe na terenie Domu;
  13. okresowej kontroli lekarskiej i stosowania zaleconej farmakoterapii.
 
III.  Na terenie Domu i podczas zajęć poza Placówką  zabrania się:
  1. stosowania przemocy słownej i fizycznej;
  2. spożywania i przebywania pod wpływem alkoholu;
  3. palenia tytoniu;
  4. zachowań niezgodnych z normami i zasadami współżycia społecznego;
  5. pożyczania pieniędzy i dokonywania transakcji handlowych.
 
IV. Konsekwencje nieprzestrzegania regulaminu
Naruszenie Regulaminu  przez Uczestnika może stanowić podstawę do:
  1. udzielenia upomnienia ustnego;
  2. udzielenia nagany w obecności Zespołu Wspierająco – Aktywizującego;
  3. czasowego pozbawienia prawa do korzystania z zajęć;
  4. wystąpienia do organu wydającego decyzję kierującą o jej uchylenie.

 V. Przepisy końcowe:
  1. Reprezentując ŚDS „Chatka” w konkursach i imprezach okolicznościowych, wszelkie nagrody pozyskane, pozostają w dyspozycji Placówki dla dobra wszystkich Uczestników. O przeznaczeniu nagrody decyduje Rada Domu wspólnie z Zespołem Wspierająco – Aktywizującym.
  2. Zaleca się, aby nie korzystać (poza ważnymi, uzasadnionymi przypadkami) z telefonów komórkowych w czasie trwania zajęć terapeutycznych.
  3. Zespół Wspierająco – Aktywizujący  nie ponosi odpowiedzialności za Uczestników, którzy samodzielnie przychodzą i wracają po zajęciach do domu.
  4. Na zewnątrz budynku jest wyznaczone miejsce dla Uczestników palących. Pracownicy Domu nie ponoszą odpowiedzialności za Uczestnika, który wychodzi z zajęć w celu zapalenia papierosa.
  5. Wszelkie zmiany w Regulaminie dokonywane są Zarządzeniem Kierownika ŚDS.

Regulamin wprowadzono w życie Zarządzeniem nr 4/2011 Kierownika ŚDS z dnia 2 września  2011 roku.
Podpis
Iwona Bryniarska
Opublikował
WebMaster
Data wytworzenia
14.09.2016
Data publikacji
14.09.2016, 11:12
Ilość wyświetleń
597